حاشیه

معرفی سریال مترجم

معرفی سریال مترجم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی سریال مترجم

 

نام سریال : مترجم

ژانر:درام، رازآلود

سال انتشار: 1401

زبان سریال:فارسی

کشور سازنده: ایران

نویسنده و کارگردان: بهرام توکلی

تهیه کننده: سعید ملکان

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 15

رده سنی: مناسب برای سنین بالای 12 سال

 

 

بازیگران: 

  • صابر ابر
  • مهتاب ثروتی
  • پانته‌آ پناهی‌ها
  • مهرانه مهین‌ترابی
  • محمدرضا مالکی
  • مجتبی پیرزاده
  • مارال بنی‌آدم
  • سولماز غنی

 

خلاصه داستان مترجم

داستان اولین اثر بهرام توکلی در شبکه نمایش خانگی در مورد یک مترجم جوان است که در شغلش مسیرهای تازه و پرپیچ و خمی را کشف می‌کند که سبب پی بردن به یک راز خانوادگی می شود، رازی که نه تنها زندگی خانوادگی این مترجم را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه می‌تواند آرامش یک شهر را تهدید کند!

سریال مترجم ؛ آقای توکلی کاش یک مشاور داشتید، به همین سادگی ...

 

درباره سریال

مترجم یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر درام-رازآلود به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ است. پخش این مجموعه، ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ از پلتفرم نماوا آغاز شد. صابر ابر، پانته‌آ پناهی ها، مهتاب ثروتی و مهرانه مهین‌ترابی از بازیگران این سریال هستند.

نکات مثبت سریال؟

سریال «مترجم» از لحاظ کارگردانی یکی از متفاوت ترین سریال های شبکه نمایش خانگی تا امروز بوده است که نشان از تسلط کارگردان بر کارش دارد. اما ایراداتی هم دارد که در بخش نکات منفی به آن پرداخته شده است.

نکات منفی سریال؟

کارگردان سریال تاکید بسیار زیادی به استفاده از المان های گل درشت در سکانس ها دارد که همین امر موجب شده تا روند منطقی سریال دچار نقصان شود.

از جمله ایرادات بزرگ توکلی در کارگردانی این سریال، تلاش برای ایجاد روندی متفاوت نسبت به سایر سریال ها بوده که این تلاش چه در دیالوگ نویسی و چه در طراحی صحنه به چشم می خورد. اما متاسفانه او در این مسیر چنان زیاده روی کرده که تمرکز تماشاگر از بین می رود و به اصطلاح، رشته افکارش در طول سریال پاره می شود.

شاید در این خصوص اشاره به سریال های برتر دنیا مانند «دارک» بد نباشد. در سریال «دارک»، فضاسازی و اتفاقات پیچیده در خدمت کلیت داستان بود اما در «مترجم» تمام ریزه کاری های کارگردانی تنها در جهت ایجاد زرق و برق و به نمایش کشیدن تفاوت بوده است و کلیت داستان به شدت لنگ می زند.

برخلاف ریزه کاری های سریال در طراحی صحنه و المان های تصویری، قصه ضعیف است و فاقد فراز و نشیب. متاسفانه آن قدر که توکلی درگیر جزئیات تصویر بوده، به روایت اهمیتی نداده است.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

نماوا

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

احتمالا نام صابر ابر و بهرام توکلی.

 تلاش شخصی فیلمساز برای اثبات توانایی هایش

توجه ویژه به جزئیات و بازی های خوب

 

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا